Kουλτούρα coaching
Έρευνες έχουν δείξει ότι τα οφέλη από την εφαρμογή μιας κουλτούρας coaching στις επιχειρήσεις περιλαμβάνουν αύξηση δέσμευσης, ταχύτερη ανάληψη ρόλων, ταχύτερη ανάπτυξη ηγεσίας, αύξηση συναισθηματικής νοημοσύνης υπαλλήλων, βελτίωση λειτουργικότητας ομάδας, αύξηση ικανοποίησης από την εργασία, βελτίωση σχέσεων υπαλλήλων, βελτίωση εξυπηρέτησης πελατών, υψηλότερους ρυθμούς διαχείρισης αλλαγών και αυξημένη παραγωγικότητα.
Τα βήματα για την εφαρμογή αυτή περιλαμβάνουν τη μεταφορά της προσέγγισης coaching στην εταιρεία με την βοήθεια εξωτερικών coaches αλλά και την εκπαίδευση του υπάρχοντος προσωπικού στο coaching. Είναι σαφές ότι χρειάζονται εκπαίδευση στο coaching και οι ηγέτες αλλά και τα μέλη ομάδων. Σταδιακά, προκρίνονται μορφές ηγεσίας που υιοθετούν την coaching προσέγγιση έστι ώστε να εφαρμόζεται τακτικά και στις συναντήσεις ομάδων. Ακολούθως, το coaching ενσωματώνεται στο HR και στις διαδικασίες παρακολούθησης απόδοσης. Σύμφωνα με τον βηματισμό αυτό, το coaching γίνεται το κυρίαρχο στυλ διοίκησης και είναι, πλέον επισήμως, μέρος των αξιών, των πολιτικών, της στρατηγικής ηγεσίας αλλά και ο τρόπος που η επιχείρηση επιλέγει να επικοινωνεί και να συζητεί με όλους τους ενδιαφερόμενους.
Στην εφαρμογή της coaching κουλτούρας καλούνται ταυτόχρονα τόσο οι managers και οι εσωτερικοί coaches όσο και οι εξωτερικοί coaches αφού η κάθε μία από τις παραπάνω ιδιότητες έχει υψηλότερη επίδοση σε διαφορετικές συνθήκες και απαιτήσεις.
Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στην εκπαίδευση των εσωτερικών coaches και των managers. Θεωρείται απαραίτητο οι managers να έχουν εκπαιδευτεί κατ’ελάχιστο 30 ώρες ενώ οι εσωτερικοί coaches (συνήθως στελέχη του ΗR) να έχουν ολοκληρώσει εκπαίδευση κατ’ελάχιστο 60 ώρες.