Executive/Leadership Coaching

Ο Άγγελος Δερλώπας, MCC, CMC είναι βραβευμένος και διαπιστευμένος επαγγελματίας Coach (ICF MCC), με πάνω από 2,500 ώρες εμπειρία στο coaching και πάνω από 3,000 ώρες διδασκαλίας στο coaching.
Έχει μεταπτυχιακές σπουδές στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και στη Ψυχολογία.
Έχει εκπαιδευτεί στο coaching σε Αγγλία, Ιρλανδία και ΗΠΑ, έχει σπουδάσει Mindfulness Awareness Practices στο UCLA και ασκεί διαλογιστικές τεχνικές επί 16 χρόνια.
Έχει επίσης σπουδές στη μουσική και στη σκηνοθεσία κινηματογράφου.

Είναι ιδρυτικό μέλος του ICF Greece και έχει διατελέσει Πρόεδρος.

Περισσότερα εδώ.

Άγγελος Δερλώπας: “Στο coaching εφαρμόζω τη μέθοδο του αναπτυξιακού διαλόγου και αναπτύσσω τις εξής τρεις κύριες συζητήσεις”

Παρακάτω θα βρείτε απόσπασμα από παλιότερη ομιλία. Μπορείτε να δείτε νεότερα videos εδώ.

Με το Coaching θα γίνεις πιο θετικός.

Στοιχεία από την έρευνα 2012 ICF Global Coaching Study που διεξήχθη από την PriceWaterhouseCoopers.

Βελτίωσαν την αυτοπεποίθηση τους.

Βελτίωσαν την σχέση τους.

Βελτίωσαν την ικανότητα επικοινωνίας τους.

Βελτίωσαν την ισορροπία εργασίας – ζωής τους.

Αναπτυξιακοί στόχοι σε Leadership Coaching

Οι αναπτυξιακοί στόχοι στο leadership coaching είναι ζωτικής σημασίας για τη βελτίωση των ικανοτήτων ενός ηγέτη και την επίτευξη θετικών αποτελεσμάτων για την οργάνωση. Μερικοί από τους βασικούς αναπτυξιακούς στόχους στο leadership coaching περιλαμβάνουν:

  • Αυτογνωσία: Η ανάπτυξη της επίγνωσης των δυνατοτήτων, αδυναμιών, προτιμήσεων και στυλ ηγεσίας του κάθε ατόμου.
  • Επικοινωνία: Η βελτίωση των δεξιοτήτων επικοινωνίας, περιλαμβάνοντας την ακρόαση, την ομιλία, τη γραπτή επικοινωνία και τη μη-λεκτική επικοινωνία.
  • Διαχείριση συγκρούσεων: Η εκμάθηση τεχνικών και πρακτικών για τη διαχείριση και επίλυση συγκρούσεων μεταξύ των μελών της ομάδας.
  • Ομαδική εργασία: Η καλλιέργεια των ικανοτήτων συνεργασίας και ομαδικής εργασίας για την επίτευξη κοινών στόχων.
  • Στρατηγική σκέψη: Η ενδυνάμωση της ικανότητας να σκέφτεται στρατηγικά, να αναλύει το περιβάλλον, και να κατανοεί τους κύρι ους στόχους και τις προτεραιότητες της οργάνωσης.
  • Διαχείριση χρόνου: Η ανάπτυξη τεχνικών και μεθόδων για τη βελτίωση της προσωπικής και ομαδικής διαχείρισης χρόνου.
  • Επιδοκιμασία και ανατροφοδότηση: Η βελτίωση της ικανότητας να παρέχει κατάλληλη επιδοκιμασία και ανατροφοδότηση στους υφιστάμενους, καθώς και η διαχείριση της απόδοσης της ομάδας.
  • Ευελιξία και προσαρμογή: Η ανάπτυξη της ικανότητας να προσαρμόζεται σε αλλαγές, να διαχειρίζεται την αβεβαιότητα και να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις.
  • Ηθική και αξίες: Η ενδυνάμωση της αντίληψης και της εφαρμογής των ηθικών αρχών και των αξιών της οργάνωσης στη λήψη αποφάσεων και στη διαχείριση των πόρων.
  • Καινοτομία και δημιουργικότητα: Η προώθηση της καινοτομίας και της δημιουργικότητας στην ομάδα, καθώς και η ενθάρρυνση της ανοιχτότητας σε νέες ιδέες και προσεγγίσεις.

Στηρίζοντας τους ηγέτες στην επίτευξη αυτών των αναπτυξιακών στόχων, το leadership coaching μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της απόδοσης, της αποτελεσματικότητας και της ικανότηταςτων ηγετών να ανταποκρίνονται στις προκλήσεις του σημερινού ανταγωνιστικού περιβάλλοντος.

Για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, το leadership coaching πρέπει να είναι καλά δομημένο και προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τις προτεραιότητες του κάθε ηγέτη. Αυτό συνήθως περιλαμβάνει την:

Α) αξιολόγηση των δεξιοτήτων και των περιοχών βελτίωσης,

Β) την καθοδήγηση και την υποστήριξη στη διαδικασία μάθησης, καθώς και

Γ) την παρακολούθηση και την αξιολόγηση της προόδου.

Το leadership coaching μπορεί να πραγματοποιηθεί ατομικά ή σε ομάδες και μπορεί να συνδυαστεί με άλλες μορφές εκπαίδευσης και ανάπτυξης, όπως σεμινάρια, εργαστήρια και online μαθήματα. Επίσης, η χρήση τεχνολογίας, όπως η τηλεδιάσκεψη και οι ψηφιακές πλατφόρμες μάθησης, μπορεί να διευκολύνει την πρόσβαση σε ποικίλους πόρους και εργαλεία που υποστηρίζουν τη διαδικασία του coaching.

Είναι επίσης σημαντικό να ληφθεί υπόψη η πολιτιστική και προσωπική ποικιλομορφία των ηγετών και των ομάδων τους, καθώς αυτό μπορεί να επηρεάσει την αποτελεσματικότητα του coaching. Οι coaches θα πρέπει να είναι ευέλικτοι και προσαρμοστικοί στις διαφορετικές ανάγκες, προτιμήσεις και προσδοκίες των ηγετών, προκειμένου να διασφαλίσουν την επιτυχία του προγράμματος.

Τέλος, οι οργανισμοί θα πρέπει να παρέχουν την κατάλληλη υποστήριξη και τα κίνητρα για την εφαρμογή των διδαγμένων δεξιοτήτων και της συνεχούς βελτίωσης της ηγετικής απόδοσης. Αυτό μπορεί να συμπεριλαμβάνει την παροχή χρόνου και πόρων για την εκπαίδευση και την ανάπτυξη, την αναγνώριση και την επιβράβευση των επιτευγμάτων, καθώς και τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος που προωθεί τη συνεχή μάθηση και την ανάπτυξη των ηγετικών ικανοτήτων.

Συνολικά, οι αναπτυξιακοί στόχοι στο leadership coaching στοχεύουν στη βελτίωση των ικανοτήτων και της απόδοσης των ηγετών, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στην ανάπτυξη της οργάνωσης και τη βελτίωση των αποτελεσμάτων. Με την κατάλληλη υποστήριξη, τα προγράμματα leadership coaching μπορούν να αποτελέσουν ένα ισχυρό εργαλείο για τη διαμόρφωση μιας αποτελεσματικής, αναπτυσσόμενης και προσαρμοστικής ηγετικής ομάδας.

Σύγκριση αναπτυξιακών και συναλλακτικών διαλόγων

Οι αναπτυξιακοί διάλογοι και οι συναλλακτικοί διάλογοι είναι δύο διαφορετικές προσεγγίσεις στην επικοινωνία και τη διαχείριση σχέσεων. Ας εξετάσουμε τις βασικές τους διαφορές:

Σκοπός:
Αναπτυξιακοί διάλογοι: Ο σκοπός των αναπτυξιακών διαλόγων είναι η ανάπτυξη και βελτίωση των δεξιοτήτων, των γνώσεων και των ικανοτήτων των ατόμων ή των ομάδων. Αυτό μπορεί να συμβεί μέσω της ανταλλαγής ιδεών, της ανατροφοδότησης και της συνεργασίας. Συναλλακτικοί διάλογοι: Ο σκοπός των συναλλακτικών διαλόγων είναι η ανταλλαγή πληροφοριών, ιδεών ή απόψεων με σκοπό τη λήψη αποφάσεων, την επίλυση προβλημάτων ή τη διευθέτηση διαφορών. Συχνά έχουν ένα πιο άμεσο και πρακτικό χαρακτήρα.

Στάση:
Αναπτυξιακοί διάλογοι: Η στάση στους αναπτυξιακούς διαλόγους είναι συνεργατική, υποστηρικτική και ενθαρρυντική. Οι συμμετέχοντες αναζητούν τρόπους για να βοηθήσουν ο ένας τον άλλον να επιτύχει τους στόχους τους, να αναπτύξουν νέες ικανότητες και να βελτιώσουν τη συνολική τους απόδοση.
Συναλλακτικοί διάλογοι: Η στάση στους συναλλακτικούς διαλόγους είναι πιο ανταγωνιστική ή διαπραγματευτική. Οι συμμετέχοντες επιδιώκουν να επιτύχουν τα δικά τους συμφέροντα και μπορεί να θέτουν προτεραιότητα στην ικανοποίηση των αναγκών τους έναντι της ανάπτυξης των άλλων.

Διαδικασία:
Αναπτυξιακοί διάλογοι: Η διαδικασία των αναπτυξιακών διαλόγων είναι πιο ανοιχτή, εξερευνητική και δημιουργική. Οι συμμετέχοντες μοιράζονται εμπειρίες, ιδέες και προτάσεις, προκειμένου να ενισχύσουν τη συνεργασία και την αλληλοβοήθεια.
Συναλλακτικοί διάλογοι: Η διαδικασία των συναλλακτικών διαλόγων είναι πιο δομημένη και προσανατολισμένη στην επίτευξη συγκεκριμένων αποτελεσμάτων. Οι συμμετέχοντες ανταλλάσσουν πληροφορίες και απόψεις με σκοπό τη λήψη αποφάσεων και την επίλυση προβλημάτων, ενώ μπορεί να υπάρχουν σαφείς κανόνες και προτύπα για τη συμμετοχή και τη συνεργασία.

Αποτελέσματα:
Αναπτυξιακοί διάλογοι: Τα αποτελέσματα των αναπτυξιακών διαλόγων συνήθως συμπεριλαμβάνουν την ανάπτυξη νέων γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων, τη βελτίωση της απόδοσης και της αυτεπίγνωσης, καθώς και τη δημιουργία ενός δικτύου υποστήριξης και συνεργασίας.
Συναλλακτικοί διάλογοι: Τα αποτελέσματα των συναλλακτικών διαλόγων περιλαμβάνουν τη λήψη αποφάσεων, την επίλυση προβλημάτων ή τη διευθέτηση διαφορών. Μπορεί να οδηγήσουν σε συμφωνίες, συμβιβασμούς ή την αλλαγή πολιτικών και πρακτικών.

Συνοψίζοντας, οι αναπτυξιακοί διάλογοι εστιάζουν στην ανάπτυξη του ατόμου ή της ομάδας, με στόχο τη βελτίωση των ικανοτήτων και της απόδοσης. Αντίθετα, οι συναλλακτικοί διάλογοι εστιάζουν στην ανταλλαγή πληροφοριών και τη λήψη αποφάσεων για την επίλυση προβλημάτων, τη διαχείριση συγκρούσεων και την επίτευξη συγκεκριμένων αποτελεσμάτων. Και οι δύο προσεγγίσεις μπορούν να είναι χρήσιμες ανάλογα με το πλαίσιο και τις ανάγκες της κατάστασης.

Για μια ολοκληρωμένη προσέγγιση στην επικοινωνία και τη διαχείριση σχέσεων, είναι σημαντικό για τους ηγέτες και τα άτομα που εργάζονται σε ομάδες να εξοικειωθούν με και να χρησιμοποιήσουν και τις δύο προσεγγίσεις, ανάλογα με την κατάσταση. Η ικανότητα να προσαρμόζονται και να εφαρμόζουν την κατάλληλη προσέγγιση μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της ομάδας, την ενίσχυση των σχέσεων και την επίτευξη των κοινών στόχων.

Στην πρακτική εφαρμογή, οι ηγέτες και τα μέλη της ομάδας μπορούν να αξιοποιήσουν τους αναπτυξιακούς και συναλλακτικούς διαλόγους με τους ακόλουθους τρόπους:

  • Εναλλαγή μεταξύ των δύο προσεγγίσεων: Κατανοώντας τις διαφορετικές ανάγκες και καταστάσεις, οι ηγέτες μπορούν να εναλλάσσονται μεταξύ αναπτυξιακών και συναλλακτικών διαλόγων, ανάλογα με τις απαιτήσεις της κατάστασης.
  • Ενσωμάτωση και συνδυασμός προσεγγίσεων: Σε ορισμένες περιπτώσεις, η εφαρμογή και των δύο προσεγγίσεων μπορεί να είναι χρήσιμη. Για παράδειγμα, ένας ηγέτης μπορεί να χρησιμοποιήσει αναπτυξιακούς διαλόγους για να βοηθήσει τα μέλη της ομάδας να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους, ενώ ταυτόχρονα εφαρμόζει συναλλακτικούς διαλόγους για να λύσει προβλήματα και να πετύχει συμφωνίες.
  • Προσαρμογή της προσέγγισης στις ανάγκες των μελών της ομάδας: Οι ηγέτες πρέπει να είναι ευαίσθητοι στις ανάγκε ες, τα συναισθήματα και τις προτιμήσεις των μελών της ομάδας. Κατανοώντας τις διαφορετικές προσωπικότητες και στυλ επικοινωνίας, οι ηγέτες μπορούν να προσαρμόσουν την προσέγγισή τους για να είναι πιο αποτελεσματικοί στην επίτευξη των στόχων της ομάδας.
  • Υιοθέτηση μιας ευέλικτης και μαθησιακής στάσης: Οι ηγέτες πρέπει να είναι πρόθυμοι να μάθουν και να εξελίσσονται, προσαρμόζοντας τις προσεγγίσεις τους κατάλληλα. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την αναθεώρηση και τη βελτίωση των πρακτικών και των δεξιοτήτων που σχετίζονται με τους αναπτυξιακούς και συναλλακτικούς διαλόγους.
  • Διατήρηση ενός υγιούς περιβάλλοντος επικοινωνίας: Για να είναι αποτελεσματικοί, οι ηγέτες πρέπει να διατηρούν ένα περιβάλλον επικοινωνίας που προωθεί την εμπιστοσύνη, την ανοιχτότητα και την ειλικρίνεια. Είναι σημαντικό να προσφέρουν στήριξη, καθοδήγηση και κατανόηση, ενώ ταυτόχρονα ενθαρρύνουν την ανταλλαγή ιδεών, τη συζήτηση και τη συνεργασία μεταξύ των μελών της ομάδας. Τα ανοιχτά και εποικοδομητικά κανάλια επικοινωνίας μπορούν να βοηθήσουν στη διατήρηση ενός περιβάλλοντος όπου και οι αναπτυξιακοί και οι συναλλακτικοί διάλογοι μπορούν να ανθίσουν.
  • Αξιοποίηση της ανατροφοδότησης: Η ανατροφοδότηση από τα μέλη της ομάδας και άλλους εμπλεκόμενους μπορεί να προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για τη βελτίωση των πρακτικών επικοινωνίας και διαχείρισης σχέσεων. Οι ηγέτες πρέπει να είναι πρόθυμοι να ακούσουν και να λάβουν υπόψη τη γνώμη των άλλων, προκειμένου να εξελιχθούν και να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους.
  • Ενθάρρυνση της συνεχούς μάθησης και ανάπτυξης: Η επιτυχία στην ηγεσία και τη διαχείριση ομάδων προϋποθέτει τη συνεχή εκμάθηση και ανάπτυξη. Οι ηγέτες πρέπει να ενθαρρύνουν την αυτοβελτίωση και την επαγγελματική ανάπτυξη, τόσο για τον εαυτό τους όσο και για τα μέλη της ομάδας. Προωθώντας την κατανόηση και την εξέλιξη των δεξιοτήτων στους αναπτυξιακούς και συναλλακτικούς διαλόγους, οι ηγέτες συμβάλλουν στη δημιουργία ενός δυναμικού και αποτελεσματικού περιβάλλοντος εργασίας.
  • Καλλιέργεια ενός πολιτισμού ανοιχτής επικοινωνίας: Οι ηγέτες πρέπει να διασφαλίσουν ότι όλα τα μέλη της ομάδας αισθάνονται άνετα να μοιράζονται τις απόψεις, τις ιδέες και τις ανησυχίες τους. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω της καλλιέργειας ενός πολιτισμού ανοιχτής επικοινωνίας, όπου το σεβασμός, η εμπιστοσύνη και η υποστήριξη είναι προτεραιότητες.

Γενικά, η επιτυχής εφαρμογή και η εναλλαγή μεταξύ των αναπτυξιακών και συναλλακτικών διαλόγων μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της ομάδας, της επικοινωνίας και της διαχείρισης σχέσεων. Οι ηγέτες που είναι σε θέση να προσαρμόζονται και να εφαρμόζουν την κατάλληλη προσέγγιση στο κατάλληλο χρόνο θα είναι πιο ικανοί να οδηγήσουν τις ομάδες τους προς την επίτευξη των στόχων και την αύξηση της απόδοσης. Μέσω της συνεχούς αξιολόγησης και βελτίωσης των πρακτικών, οι ηγέτες μπορούν να διασφαλίσουν ότι αξιοποιούν τα πλεονεκτήματα και των αναπτυξιακών και των συναλλακτικών διαλόγων, προωθώντας την αρμονία, τη συνεργασία και την ανάπτυξη στο εσωτερικό της ομάδας.

Εν κατακλείδι, η επιλογή μεταξύ αναπτυξιακών και συναλλακτικών διαλόγων εξαρτάται από την κατάσταση, τις ανάγκες των μελών της ομάδας και τους στόχους που επιδιώκονται. Οι ικανοί ηγέτες είναι αυτοί που μπορούν να προσαρμόζονται και να εφαρμόζουν την κατάλληλη προσέγγιση ανάλογα με την κατάσταση, διατηρώντας παράλληλα ένα ευνοϊκό περιβάλλον για την ανάπτυξη και τη συνεργασία.

Θέλεις να ξεκινήσεις ή να μάθεις περισσότερες πληροφορίες;

"*" indicates required fields

Θέλω να μάθω περισσότερες πληροφορίες*
Θέλω να ξεκινήσω ΑΜΕΣΑ!*
Μένω*
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Στην Positivity Coaching γράφεις την Επιτυχία σου!